بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۶۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
تدبیر24 :جوانان مهم‌ترين قشر جامعه هستند كه آينده كشور در گرو آگاهي و توانايي آنها است. اين جوانان در دنياي امروز به واسطه ارتباطات مجازي بيش از گذشته با جهان در ارتباط هستند كه اين مولفه علاوه بر فوايدي كه دارد در برخي موضوعات اثرات نامطلوبي مي‌تواند داشته باشد. اين جوانان نياز به تاسي به شخصيت‌هايي به عنوان الگو دارند تا كمتر به مسير اشتباه بروند. اكنون آيت‌ا... هاشمي از محبوبيت بالايي در نزد جوانان برخوردار است و توصيه‌هاي او به اين قشر در اولويتشان قرار مي‌گيرد. ديروز هم مدير، دبيران سرويس‌ها و مسئولان خبرگزاري دانش‌آموزي هم با دقت به توصيه‌هاي آيت‌ا... هاشمي گوش كردند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آزادي بيان را برخاسته از ذات انسان و مصرّح قانون اساسي جمهوري اسلامي دانست و گفت: متخلّف كساني هستند كه آزادي ديگران را به خاطر بيان تفكرات خويش سلب مي‌كنند. او، خودسانسوري را نتيجه اختلال در آزادي بيان و آزادي پس از بيان خواند و گفت: جامعه‌اي كه به فرزندان و فرهيختگانش اجازه گفتن حرف‌هايشان را بدهد، به سوي بهتر شدن مي‌رود. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، در پاسخ به سوال خبرنگاري كه «چرا پس از گذشت سه سال از عمر دولت يازدهم، هنوز هم برخي مديران دولت گذشته در مصادر امور وزارتخانه‌ها و ادارات هستند و بعضا كارشكني نيز مي‌كنند؟!»، به تشريح برنامه‌هاي انقلاب اسلامي از نخستين سال‌هاي پس از پيروزي پرداخت و گفت: براي پيشبرد اهداف انقلاب، نهادهاي موازي تاسيس كرديم. متاسفانه در دوران دولت‌های نهم و دهم، از يك سو نيروهاي كارآمد را حتي از دانشگاه‌ها با اجبار بازنشستگي پيش از موعد كنار گذاشتند و از سوي ديگر خيلي از افراد را بدون انتخاب كارشناسانه و ظرفيت‌سنجي، وارد دستگاه‌ها و نهادها كردند و ضمن استخدام، مسئوليت‌هايي دادند كه بعضا هيچ سازگاري با تحصيلات آنها نداشت. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني افزود: مطمئنم دكتر روحاني با همان انديشه مسئولان اول انقلاب نمي‌خواست اتوبوسي مسئولان را بركنار كند و اين باعث كارشكني بعضي‌ها در روند حركت جامعه به سوي بهتر شدن مي‌شود كه پيداست بعضي‌ها منافع باندي را بر مصالح ملي ترجيح مي‌دهند.

علت كاهش اميد از جوامع انساني

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره علت كاهش اميد از جوامع انساني، گفت: با نگاه به اخبار جهاني، نوعي التهاب اجتماعي را مي‌بينيم كه شايد به خاطر افزايش ابزار اطلاع‌رساني و گسترش فضاي مجازي و عدم انطباق جوامع انساني با اين پديده‌هاي نوظهور است كه انتظارات بيشتري دارند. ايشان افزود: جوامع بشري، مخصوصا در ميان جوانان به خاطر انفجار اطلاعات، دچار تحولات اساسي شده و دولت‌هاي كشورهاي مختلف هم خود را براي مواجهه با اين پديده آماده نكرده بودند و در ايران هم كساني بودند كه فكر مي‌كردند با سختگيري‌ها، دور كشور سيم خاردار مي‌كشند، جلوي تابش انوار آفتاب اطلاع‌رساني را مي‌گيرند و نمي‌گذارند جوان ايراني مطلع شود كه البته اشتباه مي‌كردند، چون احكام دين اسلام به حدّي غني و امروزي است كه اگر به درستي و بدون پيرايه و خرافات براي انسان‌ها، به ويژه جوانان گفته و پياده شود، نگراني از انتشار اطلاعات و توسعه تجهيزات اطلاع‌رساني وجود نخواهد داشت. ايشان درباره آينده ايران كه مورد سوال و دغدغه يكي از خبرنگاران جوان بود، گفت: به خاطر مجموعه شرايط و امكانات، به‌ويژه مكتب متعالي اهل بيت، نيروي انساني كارآمد، وفاداري مردم، موقعيت جغرافيايي، تاريخي و منابع غني، به آينده روشن ايران اميدوارم كه چشم‌انداز توسعه كشور به دست جوانان اين سرزمين كاملا اميدواركننده است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به برنامه‌هاي انقلاب اسلامي، مخصوصا براي رشد علمي خانم‌ها اشاره كرد و گفت: عدم مسئوليت آنها براي تامين احتياجات زندگي و فرصت زياد در منزل، توان علمي و دانشگاهي خانم‌ها را چنان بالا برده كه در المپيادها و كنكورها از پسران پيشي مي‌گيرند و همين رشد علمي جاي آنها را به تدريج در مصادر امور باز مي‌كند. آيت‌ا... هاشمي‌ افزود: البته مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي شهر و روستا فرصت مناسبي براي افزايش حضور خانم‌هاست كه ديديد در انتخابات اخير مجلس، هشت زن عضو ليست اميد با رأي بالا به مجلس رفتند و اگر همين روند در شهرهاي ديگر تكرار مي‌شد، شاهد حضور بيشتر زنان در مجلس بوديم.

برچسب ها: تدبیر24 ، هاشمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها